מודל תלת מימד - כל מה שרציתם לדעת - 3D Factory
הדפסות תלת מימד - 3D Factory
צרו קשר עם הדפסות תלת מימד

כל מה שרציתם לדעת על מודל תלת מימד: המדריך המלא

בית / בלוג / כל מה שרציתם לדעת על מודל תלת מימד: המדריך המלא

מדפסות תלת מימד הפכו בשנים האחרונות להיות חלק בלתי נפרד מהתעשייה הישראלית, אך במקביל הן משמשות לייצור מגוון עצום של פריטים גם עבור אנשים פרטיים, כולל חפצים לשימוש יום יומי ואפילו לנוי. החוויה שמעניקה הדפסה בשיטה החדשנית הזאת, מאפשרת להתאים באופן אישי מודל תלת מימד לכל אדם שרוצה בכך. על אף שניתן כיום לרכוש מדפסות ולהפעיל אותן בבית, שירותי הדפסה מקצועיים לוקחים את התחום הזה צעד אחד קדימה ומנגישים אותו לקבל הרחב, ברמה הגבוהה ביותר.

מהי הדפסה בתלת מימד?

טכנולוגיית הייצור המתקדמת שנקראת הדפסה בתלת מימד, מאפשרת יצירה של אובייקטים באמצעות תכנון ועיצוב מודלים, השמורים כקובץ דיגיטלי.

התהליך דומה לפיסול במידה מסוימת, אבל במקום להשתמש בחומר הגלם בשיטות “מסורתיות” ומיושנות ולחצוב מתוכו את הדגם הרצוי, מודל תלת מימד השמור כקובץ מאפשר את העיצוב המדויק של הדגם ממש “מאפס”, בבנייה של שכבה על שכבה, החל מהבסיס ועד לקצה.

מה אפשר להדפיס בתלת מימד?

הפריטים שניתן להדפיס הם מגוונים ולמעשה אינסופיים, כיוון שתוכנות העיצוב מאפשרות לדמיון וליצירתיות לבוא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר, מכאן שבעצם אין גבול לאופציות של הפריטים שניתן לייצר.

במקביל, הטכנולוגיה הולכת ומתפתחת כל הזמן ולכן המגוון רק הולך ומתרחב, הן בזכות השכלולים של תוכנות העיצוב והחדשנות של המדפסות עצמן – והן הודות לחומרי הגלם השונים שניתן להשתמש בהם לצורך ההדפסה, מה שהופך כל מודל תלת מימד לאבטיפוס שיכול לייצר שלל תוצרים, דומים או שונים, על פי בחירה..

ניתן לחלק את השימוש של שירותי הדפסה בתלת מימד, אם כן, לשני תחומים עיקריים:

  • התחום הפרטי – הדפסת פריטים שונים לבית, החל מצעצועים זעירים לילדים, דרך אביזרי אופנה, חפצי נוי ואפילו חלקי חילוף למכשירים ביתיים, שמייתרים את הצורך לגשת ולרכוש אותם במיוחד או לרכוש מכשיר שלם חדש כפתרון, כפי שנסביר בהמשך.
  • התחום העסקי והציבורי – ייצור המוני של מוצרים ממותגים, הדפסת חפצים המשמשים להדגמה במוסדות לימוד אקדמיים כגון דגמים של גוף האדם לשיעורי אנטומיה, הדפסה של חלקים לענף הבניה, ייצור חלקים של מכונות למפעלים ועוד.

ככה זה מתחיל

תהליך ההדפסה בתלת מימד מתחיל מקובץ דיגיטלי, המעוצב באמצעות תוכנת מחשב ייעודית שמאפשרת דיוק רב, כאמור, ושניתן לשינוי בקלות לצורך בניית תוצר בגדלים שונים. כך לדוגמה, אפשר לקחת מודל תלת מימד של צמיד מעוצב או עגילים, ולהדפיס אותם כמה וכמה פעמים בגדלים שונים – תוך התאמת המידה בכל פעם מחדש על פי ההעדפות האישיות ומימדי הגוף של מי שיענוד אותם.

ההתאמה ובחירת חומרי הגלם והגוונים השונים שלהם, מייצרת תוצרים מדויקים שמביעים בצורה מיטבית את הרעיון של המודל שעוצב במחשב, לכן, לדוגמה, הענקת מתנה בעיצוב וייצור אישי באמצעות שירותי הדפסה בתלת מימד, עשויה להיות רעיון נהדר ומרגש במיוחד.

אילו חומרים משמשים להדפסה?

חומר למדפסת תלת מימד הפופולרי ביותר כיום, המשמש לייצור מודלים בשלושה מימדים, נקרא פילמנט. בנוסף, ניתן להשתמש בחומרי גלם רבים אחרים כמו שרף ואפילו אבקת מתכת, שבאמצעותה ניתן להגיע לתוצאות מדהימות ועיצובים מבריקים ומרהיבים במיוחד.

עיצוב של מודל תלת מימד הינו רק תחילת הדרך של המוצר הסופי, שאותו ניתן להדפיס בגדלים שונים כאמור ובעזרת חומרי גלם מכל מיני סוגים, מה שהופך בפועל כל מודל לשלל תוצרים שונים בעלי תכונות משתנות של גמישות, חוזק, עמידות ללחות ועוד – שממקסמים עוד יותר את ההתאמה האישית של הפריטים המודפסים, על פי הצורך.

תלת מימד שירותי הדפסה בהזמנה אישית

הדפסה בתלת מימד בעיקר מקצרת תהליכים עבור אנשים רבים, לרבות כאלה שכלל אינם מחוברים לתחום הטכנולוגי:

במקום ללכת ולרכוש צעצוע חדש ויקר לילד, למשל, בגלל שאחד מחלקי הפלסטיק הקטנטנים שלו נשבר או הלך לאיבוד, ניתן פשוט להדפיס את החלק הזה בבית, או להזמינו בעזרת שירותי הדפסה מקצועיים בתלת מימד – ובכך לחסוך זמן יקר והרבה כסף.

שירותי הדפסה בתלת מימד של 3d models פותחים דלת למיטב המומחים בתחום עיצוב והדפסה של מודלים. היכולת לעשות שינויים בכל מודל תלת מימד ש”מתחיל את דרכו” בתוכנת עיצוב ממוחשבת, למעשה מדייקת עד לפרטים הקטנים ביותר כל פריט ופריט שמיוצר באמצעות הטכנולוגיה הזאת.

אפשרויות ההמחשה שהשיטה פותחת בפני עולם התעשייה והמעצבים המקצועיים, במקביל לקהל הפרטי שנחשף לטכנולוגיה בשנים האחרונות, מרחיבה את המחשבה ומעוררת את הדמיון והתעוזה גם בקרב “אנשים מן היישוב”, שיש להם רעיון לייצר פריט מסוים וכעת יש להם את הדרך.

3D Factory

פרטי התקשרות

מייל:3dmodels.tam@gmail.com

טל: 058-6127789

תל אביב יפו

ישראל

שאלות?

צרו איתנו קשר

    דילוג לתוכן