יוני 2023 - 3D Factory
הדפסות תלת מימד - 3D Factory
צרו קשר עם הדפסות תלת מימד

מדפסת תלת מימד חומרים

מדפסת תלת מימד חומרים, מחוללת מהפכה בייצור עיצוב ויצירת. אחד הגורמים המרכזיים המניעים את החדשנות הזו הוא פיתוח חומרים תלת מימדי מתקדמים. החומרים החדשניים הללו פתחו עולם חדש לגמרי של אפשרויות, ומאפשרים יצירת חפצים מורכבים, פונקציונליים ועמידים. אנו מתעמקים בתחום המלהיב של חומרים תלת מימדיים, בוחנים את סוגיהם, תכונותיהם וההשפעה הטרנספורמטיבית שיש להם על מגזרים מרובים.

הדפסת תלת מימד:

מדפסת תלת מימד הופיעה כטכנולוגיה טרנספורמטיבית, המאפשרת לאנשים ולעסקים להגשים את הרעיונות שלהם. היא מציעה גמישות שאין שני לה, ומאפשרת ייצור של עיצובים מורכבים ואבות טיפוס פונקציונליים בדיוק יוצא דופן. עם זאת, לבחירת החומרים יש תפקיד מכריע בהשגת התוצאות הרצויות תוך התחשבות במגבלות התקציב.

חקר פלסטיק להדפסת תלת מימד:

הדפסת תלת מימדית פלסטיק שולט בשוק בשל הרבגוניות, סבירותם וקלות השימוש שלהם. להלן כמה סוגים פופולריים של פלסטיק להדפסת תלת מימד שכדאי לדעת עליהם:

  • חומצה פולילקטית (PLA): PLA הוא תרמופלסטי מתכלה וידידותי לסביבה המופק ממשאבים מתחדשים, כגון עמילן תירס או קני סוכר. זהו חומר אידיאלי למתחילים בשל טמפרטורת ההדפסה הנמוכה והעיוות המינימלי שלו. PLA מציע מגוון רחב של צבעים מרהיבים, מה שהופך אותו מושלם עבור יצירות אמנותיות, אבות טיפוס ופרויקטים חינוכיים.
  • אקרילוניטריל בוטאדיאן סטירן (ABS): ABS הוא תרמופלסטי עמיד ועמיד בפני פגיעות הנפוץ בשימוש בייצור מסורתי. למרות שהוא דורש טמפרטורת הדפסה מעט גבוהה יותר וסביבת הדפסה סגורה כדי למנוע עיוות, ABS מציע חוזק ויציבות מעולים. זוהי בחירה פופולרית עבור חלקים פונקציונליים, עיצובים מכניים ואבות טיפוס הנדסיים.
  • פוליאתילן טרפתלאט גליקול (PETG): PETG מייצר איזון בין קלות ההדפסה לבין תכונות מכניות. הוא מציע הידבקות שכבה מעולה, התכווצות נמוכה ועמידות כימית טובה. PETG ידוע בשקיפות שלו, מה שהופך אותו מתאים ליישומים כגון מיכלי מזון, דגמי תצוגה ומכשור רפואי.

שיקולים לבחירת פלסטיק להדפסת תלת מימד:

בבחירת פלסטיק להדפסת תלת מימד, חשוב לקחת בחשבון את הגורמים הבאים:

א. עלות: סבירות היא דאגה מרכזית עבור משתמשים רבים. PLA הוא בדרך כלל חסכוני יותר בהשוואה ל-ABS ו-PETG, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת עבור אנשים בעלי תקציב ומוסדות חינוך.

ב. יכולת הדפסה: לכל סוג פלסטיק דרישות הדפסה שונות. PLA קל להדפסה עם עיוות מינימלי, בעוד ABS ו-PETG דורשים הגדרות טמפרטורה ספציפיות וסביבות מבוקרות לתוצאות מיטביות. שקול את היכולות של מדפסת התלת מימד שלך ואת דרישות הפרויקט שלך לפני בחירת חומר.

ג. יישום: השימוש המיועד באובייקט המודפס משפיע על בחירת החומר. PLA הוא אידיאלי עבור יצירות אמנותיות ואבות טיפוס, ABS מצטיין בחלקים פונקציונליים, ו-PETG מוצא שימוש ביישומים שקופים ועמידים בפני כימיקלים.

עלויות הדפסת תלת מימד:

מלבד בחירת החומר, הדפסת תלת מימד מחיר כרוכה בכמה שיקולים נוספים:

  • הגדרות הדפסה: התאמת צפיפות המילוי, גובה השכבה ומהירות ההדפסה יכולה להשפיע באופן משמעותי על השימוש בחומרים ועל זמן ההדפסה. מציאת האיזון הנכון בין איכות ויעילות היא חיונית.
  • מיחזור וחוסכת חוטים: חקור אפשרויות למיחזור הדפסים כושלים ועודפי נימה. יצרנים מסוימים מספקים תוכניות מיחזור, המאפשרות לך להפחית את הפסולת ולחסוך בעלויות.
  • רכישות בכמות גדולה: רכישת חומרים בכמויות עשויה להוביל לעתים קרובות לחיסכון משמעותי, במיוחד אם אתה משתמש תכוף במדפסת תלת מימד.

מדפסת תלת מימד חומרים סיכום:

ככל שהדפסת תלת מימד ממשיכה להתקדם, הזמינות של חומרים משתלמים ומגוונים מאפשרת מגוון רחב יותר של יישומים. על ידי הבנת המאפיינים והשיקולים של פלסטיקים שונים להדפסת תלת מימד, אתה יכול לקבל החלטות מושכלות תוך שמירה על העלויות. בין אם אתה חובב, מקצועי או מחנך, בחירת החומר הנכונה בשילוב עם טכניקות אופטימיזציה חכמות תפתח את מלוא הפוטנציאל של מדפסת התלת מימד שלך מבלי להתפשר על איכות או לשבור את התקציב שלך. הדפסה מהנה!

מדפסת תלת מימד ender 3

אל תחפש רחוק יותר ממדפסת תלת מימד אנדר 3, אפשרות פופולרית ואמינה למתחילים ולחובבים כאחד. אנו נתעמק בנבכי ה-Ender 3, כולל החומרים שבהם הוא משתמש, ונבדוק כיצד למצוא מחירי הדפסת תלת מימד נוחים. בין אם אתה חובב, יזם, או סקרן לגבי האפשרויות האינסופיות של הדפסת תלת מימד.

הבנת מדפסת תלת מימד אנדר 3:

ה-Ender 3 היא מדפסת תלת מימד רב-תכליתית ובמחיר סביר שצברה מוניטין בזכות האמינות שלה וקלות השימוש שלה. מעוצבת עם תכונות ידידותיות למשתמש, מדפסת זו מציעה הדפסות באיכות גבוהה ושטח הדפסה גדול, מה שהופך אותה לבחירה מצוינת למשתמשים מתחילים ומנוסים כאחד. אופי הקוד הפתוח שלו מאפשר גם שינויים ושדרוגים קלים, ומרחיב את היכולות שלו.

בחירת החומרים הנכונים:

בחירת החומר למדפסת תלת מימד הנכון עבור מדפסת התלת מימד שלך היא קריטית להשגת התוצאות הרצויות. ה-Ender 3 תואם לסוגי נימה שונים, כולל PLA (חומצה פוליאקטית), ABS (אקרילוניטריל בוטאדיאן סטירן), PETG (פוליאתילן טרפתלאט גליקול) ו-TPU (פוליאוריתן תרמופלסטי). לכל חומר יש את המאפיינים הייחודיים שלו והיישומים הטובים ביותר.

1. PLA (חומצה פוליאקטית): PLA היא בחירה פופולרית בשל סבירות המחיר, קלות השימוש וההתכלות הביולוגית. זה מתאים למגוון רחב של יישומים, כולל אב טיפוס, פסלונים ודגמים חינוכיים.

2. ABS (אקרילוניטריל בוטאדיאן סטירן): ABS מציע עמידות, חוזק ועמידות לטמפרטורות גבוהות. הוא משמש בדרך כלל עבור אבות טיפוס פונקציונליים, חלקי רכב ורכיבים מכניים.

3. PETG (פוליאתילן טרפתלאט גליקול): PETG משלב את היתרונות של PLA ו-ABS, ומציע קלות שימוש, חוזק ועמידות בפני פגיעות. הוא אידיאלי עבור חפצים הדורשים גמישות, כגון כיסויי טלפון וחלקים מכניים.

4. TPU (פוליאוריתן תרמופלסטי): TPU הוא חוט נימה גמיש הידוע בגמישותו ובעמידותו בפני שחיקה. הוא משמש בדרך כלל לייצור כיסויי טלפון, סוליות נעליים ואביזרים לבישים.

מחירי הדפסת תלת מימד משתלמים:

הדפסת תלת מימד מחיר מציעה אינספור אפשרויות, חיוני לקחת בחשבון את השלכות העלות. הנה כמה אסטרטגיות למציאת מחירי הדפסת תלת מימד נוחים:

1. השוואת קניות: חקור מספר ספקי שירותי הדפסת תלת מימד או ספקי נימה כדי להשוות מחירים. חפש הנחות מיוחדות, מבצעים או אפשרויות הזמנה בכמות גדולה שיכולות להוזיל עלויות באופן משמעותי.

2. אופטימיזציה של חומרים: התאמת הגדרות ההדפסה ואופטימיזציה של העיצוב יכולים לעזור למזער את כמות החומרים בשימוש, ולהפחית את ההוצאות הכוללות. הימנע מתמיכה מיותרת, מילוי או עובי דופן מופרז, אלא אם כן נדרש.

3. קהילות מקומיות ו-Makerspaces: בדוק אם יש makerspaces מקומיים או ארגונים קהילתיים המציעים גישה למדפסות תלת מימד בעלויות נמוכות יותר. למרחבים שיתופיים אלה יש לעתים קרובות דמי חבר סבירים ומספקים הזדמנויות ללמידה וליצירת קשרים.

4. פרויקטי עשה זאת בעצמך וקוד פתוח: אם יש לך את הכישורים הטכניים והזמן, בניית מדפסת תלת מימד משלך מאפס או שימוש בעיצובי קוד פתוח יכולה להיות אפשרות משתלמת.

מדפסת תלת מימד ender 3 סיכום:

מדפסת ה- Ender 3 היא מדפסת תלת מימד פופולרית וזולה שנמצאת בשוק מתקדם. היא מייצרת צורות גיאומטריות באמצעות חומר חיבור פלסטי. יתרון המדפסת התלת מימד הוא ביכולתה ליצור מוצרים מותאמים אישית ומותאמים לצרכי המשתמש. המדפסת Ender 3 מגיעה בקיט עצמאי להרכבה, והיא מתקנת על גבי שולחן עבודה. המדפסת מצוידת בפלטפורמת בנייה מחומר נוגד חום ונמתח, המאפשרת לחומר החיבור להידבק ביעילות למיטת הדפסה. המכונה מכילה מנוע תלת צירי, שמתקשר עם ראש הדפסה ומזין את החומר הפלסטי לתהליך הדפסה.

למדפסת זו יש יכולת הדפסה בגובה של עד 250 מ”מ ובגודל של 220x220x250 מ”מ. היא תומכת בחומרים רבים להדפסה, כולל PLA, ABS, TPU ועוד. ניתן לשלוט על המדפסת דרך מסך LCD מובנה וממשק פשוט לשימוש. מדפסת תלת מימד אנדר 3 פותחת עולם של אפשרויות בהדפסה תלת מימד. על ידי בחירת החומרים הנכונים ובחינת אסטרטגיות למציאת מחירי הדפסת תלת מימד נוחים, אתה יכול לשחרר את היצירתיות שלך מבלי לשבור את הכסף. ה-Ender 3 הוא כלי אמין וחסכוני שמאפשר לך להגשים את הרעיונות שלך. התחל את מסע ההדפסה בתלת מימד שלך עוד היום וגלה את הפוטנציאל הבלתי מוגבל של הטכנולוגיה המרתקת הזו.

מדפסת תלת מימד צבעוני

בשנים האחרונות, מדפסת תלת מימד צבעוני עדה להתקדמות יוצאת דופן, חוללה מהפכה בתעשיית הייצור ומעוררת אינסוף אפשרויות. בין החידושים השונים, מדפסות תלת מימד צבעוניות כטכנולוגיה פורצת דרך, המאפשרת יצירת אובייקטים תוססים ומורכבים עם ריאליזם שאין שני לו. במאמר זה, אנו מתעמקים בעולם של הדפסת תלת מימד צבעונית, בוחנים את החומרים המשמשים, את הגורמים המשפיעים על המחירים, ואת הפוטנציאל המדהים של טכנולוגיה חדשנית זו.

חומרים להדפסת תלת מימד צבעונית:

כדי להשיג פלט צבעוני מדהים, מדפסת תלת מימד צבעוני משתמשת בשילוב של חומר למדפסת תלת מימד מיוחדים וטכניקות הדפסה מתקדמות. מדפסות אלו משתמשות בתהליך המכונה הדפסת תלת מימד רב-חומרית, כאשר צבעים שונים מופקדים שכבה אחר שכבה ליצירת האובייקט הסופי. החומרים הנפוצים ביותר בהדפסת תלת מימד צבעונית הם:

  • הדפסה מבוססת חוטים: בשיטה זו משתמשים בחוטים צבעוניים מחומרים תרמופלסטיים כמו PLA (חומצה פוליאקטית) ו-ABS (אקרילוניטריל בוטאדיאן סטירן). חוטים אלו מגיעים במגוון רחב של צבעים, המאפשרים הדפסים מורכבים ותוססים.
  • הדפסה מבוססת שרף: חלק ממדפסות תלת מימד צבעוניות משתמשות בשרף כחומר העיקרי. הדפסה על בסיס שרף מציעה פירוט וחלקות מעולים, וכתוצאה מכך הדפסים מרהיבים מבחינה ויזואלית. מדפסות מבוססות שרף משתמשות לרוב בטכנולוגיית LCD או DLP כדי לרפא את השרף באופן סלקטיבי בצבעים שונים.

גורמי מחיר להדפסת תלת מימד:

הדפסת תלת מימד מחיר שיכולה להשתנות בהתאם למספר גורמים. להלן כמה היבטים מרכזיים המשפיעים על התמחור:

  • טכנולוגיית מדפסת: לטכנולוגיות שונות של הדפסת תלת מימד בצבעים יש עלויות משתנות. מדפסות מבוססות חוטים הן בדרך כלל זולות יותר בהשוואה למדפסות מבוססות שרף, אשר נוטות להיות יקרות יותר בשל היכולות המתקדמות שלהן ואיכות ההדפסה המעולה שלהן.
  • רזולוציית הדפסה וגודל: רמת הפירוט וגודל האובייקט המודפס משפיעים על זמן ההדפסה, צריכת החומר, וכתוצאה מכך, העלות הכוללת. הדפסות מפורטות מאוד או חפצים גדולים יותר עשויים לדרוש יותר זמן וחומר, מה שיוביל למחירים גבוהים יותר.
  • בחירת חומרים: בחירת החומרים להדפסת תלת מימד צבעונית יכולה להשפיע באופן משמעותי על העלות הכוללת. חוטים ושרף פרימיום מגיעים לרוב עם תג מחיר גבוה יותר, אך הם מציעים דיוק צבע ועמידות משופרים, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור יישומים מסוימים.

פתיחת הפוטנציאל של הדפסת תלת מימד צבעונית:

  • מדפסת תלת מימד פותחת אפשרויות רבות בתעשיות שונות, כולל עיצוב מוצר, אדריכלות, רפואה ובידור. בואו לחקור כמה יישומים מרגשים:
  • אב טיפוס ועיצוב מוצר: מדפסות תלת מימד צבעוניות מאפשרות למעצבים ליצור אבות טיפוס מציאותיים המייצגים במדויק את המוצר הסופי. זה מאפשר איטרציות מהירות, מקצר את זמן היציאה לשוק ומשפר את תהליך העיצוב.
  • מודלים אדריכליים: מדפסות תלת מימד צבעוניות מעצימות את האדריכלים להחיות את העיצובים שלהם על ידי יצירת מודלים מפורטים ומותאמים עם בידול צבע. זה עוזר להמחיש את הפרויקט המוגמר ולתקשר רעיונות בצורה יעילה.
  • רפואה ובריאות: הדפסת תלת מימד צבעונית מוצאת יישומים יקרי ערך בתחום הרפואי, כולל יצירת מודלים אנטומיים לתכנון ניתוח, תותבות ומכשור רפואי מותאמים אישית.

מדפסת תלת מימד צבעוני סיכום:

הופעתה של הדפסת תלת מימד צבעונית חוללה מהפכה בעולם הייצור התוסף, תוך שהיא פורצת את גבולות היצירתיות והפונקציונליות. באמצעות רתימת הכוח של חומרים שונים, מדפסות אלו מאפשרות ייצור של אובייקטים תוססים, מפורטים ומציאותיים. התמחור של הדפסת תלת מימד צבעונית מושפע מגורמים כמו טכנולוגיית המדפסת, רזולוציית ההדפסה, הגודל ובחירת החומרים. ככל שהטכנולוגיה הזו ממשיכה להתפתח, אנו יכולים לצפות להתקדמות נוספת, נגישות רחבה יותר ויישומים חדשים שיעצבו את עתידנו. אמצו את האפשרויות והיו עדים לשינוי המדהים שהביאה תלת מימד צבעוני.

מדפסת Bambu Lab

כל הסיבות הנכונות לרכוש מדפסת Bambu Lab

מתי לאחרונה הזדמן לכם לרכוש מדפסת שזוכה לתואר הטובה בעולם? ומה זה בעצם אומר? מדפסת Bambu Lab, מדפסת תלת מימד גדולה היא בשורה של ממש עבור המדפיס המתחיל והמקצועי. המדפסת מהווה שילוב מושלם בין דיוק, איכות וחדשנות ומשאירה אבק למדפסות תלת מימד סטנדרטיות.

מה היתרונות ברכישת מדפסת Bambu Lab?

אם נתחיל בשורת הסיכום, כל מאפייניה של מדפסת Bambu Lab מציבים אותה בכמה רמות מעל כל יתר המדפסות שקדמו לה! המדפסת בעלת תכונות ייחודיות ואיכות הדפסה גבוהה במיוחד, אז אם אתם עדיין מתלבטים, השורות הבאות יסייעו לכם לקבל החלטה:

  • מהירות – מדפסת תלת מימד המהירה בעולם! עד כמה היא מהירה? פי עשרה יותר מיתר המדפסות בשוק! המדפסת מאפשרת הדפסה יעילה ומהירה של יותר תוצרים בפחות זמן מבלי לפגוע באיכות ודיוק ההדפסה.
  • בינה מלאכותית AI– מעוניינים בבקרה של איכות ההדפסה? עדכון במקרה של תקלה? בדיקת שכבות ההדפסה? ובכן, קיבלתם! מדפסת Bambu Lab מביאה אליכם את הבינה המלאכותית על שלל יתרונותיה ישירות אל מדפסת התלת מימד. תקלות המונעות הידבקות בין שכבות ההדפסה השונות יזוהו מיד על ידי המערכת, שתתריע על כך ותעצור את תהליך ההדפסה. המערכת מאפשרת זיהוי ואף תיקון מיידי של תקלות בזמן ההדפסה, כל זאת לתוצאות איכותיות אופטימליות.
  • כיול – אלגוריתם מיוחד ושני סוגי חיישנים נועדו מטרתם לסייע לזרימת חומר הגלם אל המדפסת, סורק נקודתית את התוצר המודפס ואף בוחן את השכבות הראשוניות שהודפסו ובוחן את איכות ההדפסה.
  • מערכת צבע – מה הציפיות שלכם ממדפסת תלת מימד כשמדובר בצבע וחומרי גלם? שילוב שני צבעים? שלושה? עבודה עם שני חומרי גלם במקביל? כיאה לסטנדרטים הגבוהים של מדפסת Bambu Lab, גם בפרמטר הזה, תתרגלו לחשוב בגדול! מערכת הצבע הייחודית הקיימת במדפסת, מערכת ייחודית בשם AMS תאפשר לכם הדפסה של עד 16 חומרי גלם שונים או צבעים שונים במקביל!
  • משטח הדפסה בעל שני צדדים – המשטח הייחודי מאפשר התאמה בין חומר הגלם בו עושים שימוש להדפסת התוצר ובין המשטח המתאים עבורו. צד אחד של המשטח מצוין לשימוש כשמדפיסים בסיוע חומר גלם הנחשב לסטנדרטי ובסיסי ואילו צידו השני של המשטח מיועד להדפסה בחומרי גלם מורכבים יותר כמו פוליקרבונט, סיבי פחמן ועוד.
  • סורק – סורק הלייזר הקיים במדפסת Bambu Lab אף הוא מהפכני בחדשנותו ומאפשר דיוק יוצא דופן ברזולוציה גבוהה במיוחד.
  • שימוש במערכת RFID – מערכת מובנית ומתוחכמת במיוחד המזהה את חומר הגלם הנבחר ומתאימה את תהליך ההדפסה והגדרות ההדפסה הייחודיות אליו.
  • מעקב אחר זמינות כמות חומר הגלם – על מנת שלא להיתקל במצב בו ההדפסה שלכם פשוט כשלה בשל חוסר בחומר גלם זמין להדפסה, המעקב האוטומטי אחר כמות חומר הגלם יעדכן אתכם באופן המדויק ביותר על הכמות שנותרה וזאת כדי שתוכלו להיערך בהתאם להדפסות עתידיות.

קיימות סיבות נוספות ורבות לבחירה במדפסת תלת מימד מבית Bambu Lab. החל במערכת הקירור, הבקרה והבטיחות שמציעה המדפסת, כלה באפשרות הנוחה לקבלת עדכונים ותמיכה מרחוק, האפשרות לרכוש, להוציא מהקופסא ופשוט להדפיס לאחר מספר הגדרות בסיסיות. היתרונות הם רבים וברורים ואל לנו לשכוח שכל הטוב הזה מגיע עם תכונות ידידותיות לסביבה: מאפשרת פעילות הדפסה שקטה במיוחד, חוסכת בשימוש בפלסטיק והרבה פחות מזהמת בהשוואה למדפסות אחרות.

קניית מדפסת איכותית

אז איפה קונים מדפסות תלת מימד? 3dfactory היא ללא ספק הכתובת. החנות היא שער אל פסגת הטכנולוגיה בתחום הדפסת תלת מימד כולל המדפסות המתקדמות ביותר. אם מדפסת Bambu Lab היא האחת עבורך, ניתן לחסוך התלבטויות מיותרות וזמן יקר, מדפסות תלת מימד רוכשים רק ב- 3dfactory!

מערכת AMS

מערכת AMS: מערכת החלפת חומרים אוטומטית

התקנה של מערכת AMS בתוך מדפסת התלת מימד שלכם, תשדרג את התוצאות, תאפשר לשלב בתוצרים שלכם מגוון צבעים וחומרי גלם שונים בהדפסה אחת, ולהגיע לתוצאות טובות ומקצועיות מאי פעם.

למשתמשים הקבועים בטכנולוגיית ההדפסות התלת ממדיות, כבר לא צריך להציג אותה. מדובר ב- AMS, מערכת חכמה המפקחת על קצב ההזנה של חומרי הגלם למדפסת תלת מימד ומסייעת לשמור על הזנה קבועה ורציפה, המותאמת במדויק למהירות ההדפסה.

המערכת, המתחברת למדפסת, מאפשרת הפקת מודלים צבעוניים ומורכבים יותר, מבלי לשדרג את ראש ההדפסה, מאחר שניתן לטעון בעזרתה למדפסת ארבעה חומר גלם שונים, או חומר גלם אחד, בארבעה צבעים שונים.

מערכת AMS היא בעלת תאימות לסוגים שונים של מדפסות 3dfactory, כמו מדפסת X1, מדפסת X1 CARBON, מדפסת X1 CARBON COMBO, מדפסת P1P.

המערכת מצוידת בעשרה חיישנים שונים, שתפקידם לנטר ולנתב את הלחצים הנוצרים בין חומרי הגלם השונים שנעשה בהם שימוש בעת ההדפסה ולתזמן את מועדי החלפתם, כך שיהיו המדויקים והנכונים ביותר ולא ייגרמו למערכת תקלות או סתימות.

מהי מערכת AMS?

מערכת ה-AMS (Automatic Material System), מיוצרת על ידי Bambu Lab. היא מתחברת באמצעות כבל שישה פינים ייעודי למדפסות תלת מימד מדגמים שונים.

המערכת מתקשרת עם ראש ההדפסה, כדי להבטיח הזנה חלקה של חומר הגלם וגם החלפה אוטומטית שלו במקרה הצורך, במהלך ההדפסה. היא יכולה לזהות את הלחץ על החומר ולכוון  בהתאם לכך, את קצב ההזנה. אם חומר הגלם מתוח מיידי, היא משחררת חומר נוסף ל-Filament Buffer.

בנוסף על כך, מערכת ה-AMS מצוידת בחיישנים לגילוי לחות ובאלמנטים סופחי לחות לצד סגירה הרמטית, המונעת חדירת לחות מבחוץ. ההגנה מפני לחות מועילה מאוד, כאשר בוחרים לעבוד עם חומרי גלם כמו ניילון ופוליקרבונט, הנוטים לספוח לחות במהירות במהלך ההדפסה ולהיפגם כתוצאה מכך.

מערכת ה- AMS פועלת על טכנולוגיית RFID מובנית, המסוגלת לזהות את סוג חומר הגלם המצוי בתא חומר מסוים וכך היא מתאימה אוטומטית את הגדרות ההדפסה.

מאפשרת שימוש במגוון צבעים וחומרים

מערכת AMS תומכת בארבע צבעים ובחומרי גלם שונים ובכך היא מאפשרת להדפיס בהדפסה אחת, מודלים שמשולבים בהם צבעים שונים או חומרי גלם שונים, כולל חומרים שונים שלא ניתן היה לעשות בהם שימוש עד היום להדפסות תל מימד.

יותר מזה, ניתן גם לקשר כמה יחידות של AMS, באמצעות AMS Hub. כאשר משרשרים במקביל עד 4 מערכות AMS, ניתן לקבל תמיכה בלא פחות מ-16 צבעים שונים, בהליך אחד של הדפסה.

הקפדה על גלילים וחומרי גלם מתאימים

כל יחידה של AMS, מגיעה עם ארבעה גלילים רב שימושיים, האחד מיועד לשימוש בטמפרטורה גבוהה, שלושת האחרים לטמפרטורה נמוכה. מדובר בגלילי פלסטיק, שרוחבם 50-68 מ”מ וקוטרם כ-200 מ”מ.

המערכת פועלת באמצעות גלגלות גומי, המסובבות את גליל חומר הגלם המונח על גביהן. חומרים שהגליל החיצוני שלהם עשוי מקרטון, מאוד לא מומלצים ואף אסורים בשימוש במערכת כזו. החיכוך על הגלגלות במהלך ההדפסה, עלול לגרום לגלילי הקרטון להיקרע, להתפורר או לאבד את צורתם ובכך לפגום באיכות ההדפסה ולעתים אף ליצור סתימה במערכת.

בנוסף, יש להימנע מעבודה עם חומרי גלם גמישים או רכים, כמו TPU, TPE או PVA במערכת ה- AMS וכמו גם עם חומרים פריכים, עתירים בסיבים או בחלקיקים, או עשויים עם שילוב של קרבון, עץ או זכוכית. כל החומרים הללו עלולים להישבר, להתפורר ולהיתקע בתוך חלקי המערכת ולגרום לה לנזק.

 

פילמנטים הנדסיים

פילמנטים הנדסיים: מהם ומה מייחד אותם?

עולם מדפסות תלת מימד מאפשר למדפיס המתחיל והמקצוען הדפסה אינסופית של דגמים ומוצרים עשויים חומרים שונים, בעלי שימושים ותכונות נבדלות. אחד האלמנטים החשובים ביותר בתהליך ההדפסה, זה שהשפעתו על התוצר המוגמר היא מכרעת הוא חומר הגלם. מבין שלל החומרים השונים המשמשים להדפסה במדפסת תלת מימד, ידועים פילמנטים הנדסיים כחומרים בעלי חוזק רב, עמידות גבוהה לתנאי חום, עמידות גבוהה לשברים ואף עמידות של חלק מהם בפני קרינת UV.

מתי כדאי להשתמש בפילמנטים הנדסיים?

התכונות הייחודיות של פילמנטים הנדסיים מעניקות להם עמידות גבוהה מפני שלל תנאים מאתגרים, ייחוד זה הופך את חומר הגלם לפופולרי במיוחד בתחומי הייצור הבאים:

  • בניית מכונות
  • בניית מודלים מכניים
  • בניית מודלים טכניים
  • ליצירת מודל שנדרש לעמוד בעומס רב
  • ליצירת מודל שנדרש לעמידות גבוהה בשל חשיפה לתנאים מיוחדים: חום גבוה, חשיפה לקרני השמש, סבירות גבוהה להיווצרות שברים ועוד.

טכנולוגיית הדפסה בתלת מימד

מלבד הצורך בהתאמה בין חומר הגלם הנבחר לבין השימוש המיועד במוצר המודפס, קיימת חשיבות גבוהה להתאמה בין חומר הגלם עצמו ובין טכנולוגיית ההדפסה הנבחרת.

  • טכנולוגיית FDM– פילמנטים הנדסיים משתלבים נהדר עם מדפסות תלת מימד שעושות שימוש בטכנולוגיית FDM. מדובר בדרך הפופולרית ביותר להדפסת תלת מימד כיום. טכנולוגיה זו נחשבת למהירה במיוחד ומאפשרת ייצור זול יחסית של דגמים רבים. מדפסות תלת מימד שמדפיסות בטכנולוגיית FDM עושות שימוש בחומר גלם שמלופף בתחילה מסביב לסליל, בהליך ההדפסה החומר עובר התכה ומתפזר בהתאם לתכנון המודל במקורות המיועדים לו. המודל נבנה בשיטת שכבות, אחת על גבי קודמתה, ולאחר שהתקרר הוא הופך קשה.
  • הדפסה בסיוע RESIN – חומר גלם להדפסת תלת מימד בסיוע שימוש בשרף נוזלי. מצוין עבור המעוניינים בייצור תכשיטים, כובש בסערה את תחום רפואת השיניים ומשמש להדפסת עזרים שונים וסדים.

הן הדפסת תלת מימד בסיוע טכנולוגיית FDM והן שימוש ב-RESIN כחומר גלם מוצעים לכם כחלק משירותי הדפסת תלת מימד שמעניקה DFACTORY3. פילמנטים הנדסיים רבים, שירותי הדפסה, כל אלה ועוד יעמדו לרשותכם על מנת שתוכלו להנות ממוצר מוגמר באיכות הגבוהה ביותר.

כיצד לבחור את חומר הגלם המתאים להדפסה מתוך הפילמנטים ההנדסיים הקיימים?

קיימים מספר פרמטרים שונים שמומלץ לקחת בחשבון לפני שבוחרים את חומר הגלם המתאים להדפסה במדפסת תלת מימד. התחשבות בנקודות אלה תבטיח מוצר מוגמר באיכות גבוהה יותר ועמידות טובה במגוון תנאים.

  • סביבת התוצר – מהם התנאים בהם יישמר המוצר? חום גבוה, חומרים כימיים, אלה ואחרים ישפיעו על הבחירה בחומר הגלם הנכון מתוך פילמנטים הנדסיים קיימים.
  • ויזואליות – כיצד על המוצר המוגמר להיראות חזותית לאחר הדפסתו? להיות בגוון צבע מדויק, מרקם ספציפי? במידה וישנן דרישות המגדירות את מראה המוצר יש לבחור את חומר הגלם המתאים ביותר אליהן.
  • תכונות נדרשות מהמוצר המודפס – מהן הדרישות המכניות בהן צריך לעמוד המוצר המודפס? קשיחות, גמישות, עמידה בעומס, הבנת הדרישות תכוון בצורה מדויקת יותר ותסייע בבחירת חומר הגלם הנכון.
  • בקשות מיוחדות – פעמים רבות מציינות תעשיות המזמינות מוצרים בהדפסת תלת מימד דרישות חשובות להן המשפיעות על השימוש במוצר המוגמר.
  • התאמה בין חומר הגלם למדפסת תלת מימד – מדפסות תלת מימד שונות זו מזו בהגדרות ההדפסה שלהן. יש לוודא לפני רכישת חומר הגלם כי הוא מתאים לסוג המדפסת שברשותכם.
  • עלויות – לפני הדפסה בתלת מימד, בין אם היא מצומצמת או רחבת היקף, מומלץ לקחת בחשבון את עלויות חומר למדפסת תלת מימד.
  • זמינות חומר הגלם – פילמנטים הנדסיים אחדים קשים יותר לאיתור בהשוואה לאחרים הנחשבים זמינים יותר. נקודה נוספת שיש לבחון היא זמינות הפילמנט הנבחר והתאמתו לטכנולוגיית ההדפסה שלך.
דילוג לתוכן